Μια πόλη γεμάτη βυζαντινά μνημεία, αγορές, τεμένη, χάνια, μουσεία και, βεβαίως, χρώματα, γεύσεις και ένα ατελείωτο μωσαϊκό ανθρώπων

ΚΑΦΕΝΕΙΟ CORLULU ALI PASA MEDRESESI


Απο τα καλυτερα μερη για να αποδρασει κανεις απο την κουραση του περπατηματος.
Το καφενειο αυτό ειναι μερος της αυλης ενος παλιου medrese (θεολογικη σχολη) .
Στην υπολοιπη αυλη υπαρχουν καταστηματα χαλιων.
Ο medrese χτιστηκε υπο την αιγιδα του μεγαλου βεζυρη Ali Pasa Corlulu, επι σουλτανου Ahmet III.

Το συγκεκριμενο καφενειο για μενα αποτελει μια απολαυση. Οι δυο ωρες που θα ειμαι εκει αισθανομαι οτι βρισκομαι σε αλλες εποχες.

Συνηθως πηγαινω το πρωι για τον καθημερινο τουρκικο καφε (για αλλους ελληνικο). Τον τροπο που ψηνουν τον καφε δεν τον γνωριζω αλλα το αποτελεσμα ειναι καταπληκτικο. Και σε αλλα μερη ηπια καφε αλλα τετοιον πουθενα!




Απαραιτητα μαζι με τον καφε παραγγελνω και τον ναργιλε (εγω προτιμω ο καπνος που θα καπνισω να εχει γευση μηλου, αλλα υπαρχουν πολλες γευσεις). Τον ναργιλε τον φερνει αυτος που ασχολειται μονο με τους ναργιλεδες, και μετα ερχεται αυτος που σου βαζει τα καρβουνα για να αναψει ο ναργιλες. Να γνωριζετε οτι τον καπνο του ναργιλε δεν τον τραβαμε μεσα μας, αλλα περνουμε την γευση του καπνου στο στομα και τον φυσαμε εξω.

Σχεδον καθημερινα ερχονται δυο τακτικοι πελατες τους οποιους συναντω στο καφενειο καθε φορα που πηγαινω στην Πολη. Θα μου πειτε τωρα,τι μας ενδιαφερει εμας για αυτους τους δυο συγκεκριμενα. Αυτοι οι δυο,φιλοι μου παιζουν για το κεφι τους παραδοσιακη τουρκικη μουσικη, ο ενας ουτι και ο αλλος φλογερα.
Τωρα πινοντας καφε, καπνιζοντας ναργιλε και ακουγοντας τετοια μουσικη, μονο τα χανουμακια που θα χορευουν λειπουν για να νιωσεις σαν πασας.



Ολα τα παιδια που εργαζονται εκει, ειτε ειναι βοηθοι, ειτε εχουν καποια ειδικοτητα, αφ' ενος ειναι πολυ υπευθυνα ατομα πανω στη δουλεια τους, αφ'ετερου ειναι πολυ καλα παιδια. Εγω περιμενα οταν πρωτοπηγα και τους ειπα οτι ειμαι Ελληνας, να μου συμπεριφερθουν καπως. Αλλα εκανα μεγαλο λαθος

Η συμπεριφορα τους ηταν αψογη. Εχουμε γνωριστει πλεον πολυ καλα και οποτε πηγαινω στη Πολη ο πρωτος καφες ειναι κερασμα.
Προτεινω λοιπον ανεπιφυλακτα να κανετε μια επισκεψη στο συγκεκριμενο καφενειο και αν ακομη δεν σας αρεσει ο ναργιλες. Ετσι μονο για να δειτε πως ειναι και να βγαλετε καμια φωτογραφια.


Οι γυναικες μπορουν χωρις κανενα φοβο η προβληματισμο να επισκεφθουν το καφενειο.Εκατονταδες Τουρκαλες ειναι πελατισες και πολυ περισσοτερες οι φοιτητριες που ερχονται καθημερινα για καφε οι περισσοτερες, και μαλιστα οι πιο πολλες στο τελος το ''βλεπουν το φλυτζανι''.





Πως θα πατε.


Το καφενειο ειναι πανω στον κεντρικο δρομο Yeniceriler, σε πολυ μικρη αποσταση απο την σταση του τραμ Beyazit-Kapalicarsi, πηγαινοντας προς Αγια Σοφια στο αριστερο πεζοδρομιο. Και οταν ερχεστε απο κατω (ακολουθώντας τις γραμμες του τραμ) προς Kapalicarsiσε μικρη αποσταση πριν φτασετε στην εισοδο της αγορας ειναι δεξια (Χαρτης 1). 

Τιμοκαταλογος καφενειου (Ιαν 2018):                                 
Τιμοκαταλογος Ιανουαριου 2015.


  • Ναργιλες 25 L
  • Kαφες       5 L
  • Nερο(εμφιαλ.) 2 L
  • Aναψυκτικο 2,5 L
  • Tσαι 2,5 L
  • Αριάνι 2,5 L
Τιμοκατάλογος Αυγούστου 2015.
       Ναργιλες 180 TL (Αυγουστος 2023)





Τιμοκατλογος Ιουνιου 2016












































































































































































































































































Χαρτης 1.

4 σχόλια:

Κώστας είπε...

Καλημερα Σωτηρη.μια ερωτηση ακομα.Επειδη θελω να αγορασω ενα μικρο ναργιλε απο Κωνσταντινουπολη για ενα φιλο μηπως ξερεις να μου πεις κατι για το κοστος αλλα και αν πρεπει να κανω την αγορα απο καπου συγκεκριμενα? Και το ρωτω αυτο ωστε να μη πιαστω κοροιδο(αν υπαρχει τετοιο ενδεχομενο).
Και επισης αν θελω να παρω 1-2 γευσεις τοτε τι να διαλεξω?Σιγουρα ειναι καθαρα υοκειμενικο αλλα επειδη δεν καπνιζω κιολας δεν εχω καθολου αποψη. Ειναι καπως δηλαδη σαν τα ηλ. τσιγαρα που καπνιζει ο κοσμος με γευσεις πχ βανιλια,μπισκοτο,βερικοκο κτλ.?
Και κατι τελευταιο,συγνωμη που σε ζαλιζω. Καπου ειχα διαβασει πως η Δευτερα (βασικα τωρα την Καθαρα Δευτερα θα ειμαι εκει) για τους τουρκους ειναι κατι σαν αργια οπως η δικια μας Κυριακη.
Ισχυει κατι τετοιο?κι αν ναι ποσο μπορει να μας επηρεασει σαν τουριστες στα αξιοθεατα στις βολτες μας κτλ.?

Nικανωρ είπε...

Γεια σου Κωστα,
Ας ξεκινησουμε απο την Καθαρα Δευτερα. Στην Τουρκια δεν γιορταζουν την ημερα αυτη, αλλα την Δευτερα ειναι κλειστα ολα τα Μουσεια (αυτο ισχυε μεχρι προσφατα), ολο τον χρονο.
Ας παμε στον ναργιλε. Εγω καπνιζω μονο ναργιλε πολλα χρονια. Απο την Πολη πηρα 2 ναργιλεδες αλλα τους αγορασα εδω και πολλα χρονια, επομενως δεν γνωριζω σημερινες τιμες. Αυτο που θα ισχυει παντα ειναι να κανεις γερα παζαρια και να μην τον αγορασεις μεσα απο την Κλειστη αγορα (Kapali carsi), απο την Αιγυπτιακη Αγορα (Misir carsi) και απο καταστηματα με τουριστικα ειδη. Για να σου δωσω μια ιδεα απο τιμη, εγω πριν 10 χρονια εναν απλο ναργιλε τον πληρωσα 20 λιρες, τοτε η ισοτιμια ηταν 1 ευρω=2,5 λιρες. Και εσυ θα παρεις τον πιο απλο και τον πιο φθηνο. Που θα τον βρεις, θα σου ετοιμασω ενα χαρτη και θα σου τον στειλω με e-mail, (στειλε μου σε παρακαλω το e-mail σου). Aπο καπνο θα παρεις μαρκα Nakhla δυο μηλα. Απ΄εξω το κουτι εχει ενα κοκκινο και ενα πρασινο μηλο.Εχει συσκευασιες 50 gr. 250 gr αλλα να ξερεις οτι η τιμη του καπνου ανεβηκε πολυ. Αν δεν βρεις την μαρκα που σου εγραψα παρε οτι βρεις, αλλα παντα διπλο μηλο, εγω αυτον καπνιζω και ειναι πολυ καλος σαν γευση.
Οτι αλλο θελησεις μη διστασεις.

Γιώργος Χατζηδάκης είπε...

Αγαπητέ Σωτήρη Καβασακαλή. Είμαι συγγραφέας και θεατρολόγος και ζω στην Αθήνα. Το όνομα μου είναι Γιώργος Χατζηδάκης, το mail hatzgeorg@gmail.com και το κινητό μου 6972260323. Κάνω μια έρευνα για τον θεατρικό συγγραφέα Μ Χουρμούζη που γεννήθηκε στο Γαλατα το 1804 και πέθανε στην Αντιγόνη το 1882. Εχω πολλές ερωτήσεις αλλά αρχικά θα αρκεστώ σε δυο. Υπάρχουν σήμερα στην Πολη Ελληνες με το επώνυμο Χουρμούζης; Καυ δεύτερη ερώτηση. Υπάρχει σήμερα στην Πόλη κάποιος συγγραφέας η δημοσιογράφος ερευνητής που να ασχολείται με τα παλιά δηλαδη με το παρελθόν Ελλήνων στην Κωνσταντινούπολη. Θα με υποχρεώσεις αν μου απαντήσεις και φυσικά θα αναφέρω στο βιβλίο μου την πηγή των πληροφοριών μου. Σ' ευχαριστώ και σε χαιρετώ.

Nικανωρ είπε...

Κυριε Χατζηδακη γεια σας,

Δεν εχω απαντηση στις ερωτησεις σας γιατι δεν γνωριζω, δεν ειμαι Κωνσταντινουπολιτης ουτε ζω εκει, οτι γραφω στο blog βασιζονται στις πολλες επισκεψεις μου στην Πολη την οποια λατρευω.

Σωτηρης.